Geschiedenis

Het begon allemaal met een clubje vrienden halverwege de jaren 80. Te oud voor de plaatselijke zeeverkenners, besloot men met z'n vijven op zoek te gaan naar een eigen schip. Het schip was snel gevonden. Voor 75 gulden werd een bootje gekocht. Met vereende krachten werd het bootje, dat "Wilde Vaert" gedoopt werd, overgevaren naar Alphen aan den Rijn voor een grondige opknapbeurt. Al gauw bleek dat het bootje in slechtere staat verkeerde dan bij aankoop werd verondersteld. Bij het ontroesten van de romp werden er meer en meer gaten ontdekt. Directeur van het plaatselijke transportbedrijf Mulder, ontfermde zich over de jongeren en bood hen een plekje op de kant aan waar ze naar hartelust konden slijpen, lassen en knutselen.
    Er werden nieuwe stalen platen aangebracht op het onderwaterschip, er werd een inboard dieselmotor geplaatst en het schip werd voorzien van een nieuw laagje verf. Na deze noeste arbeid kon de bemanning van de Wilde Vaert eindelijk op vakantie. Met het bootje werden vervolgens grote delen van Nederland bevaren. Na een aantal gezellige en leerzame jaren besloot men om een vereniging op te richten om ook andere mensen kennis te laten maken met watersport. Doel was om opnieuw een schip op te knappen en daarmee lekker op vakantie te kunnen. In 1991 was de oprichting van vereniging Wilde Vaert een feit en in datzelfde jaar werd een binnenvaartschip aangeschaft; de "Winthont"
Na de oprichtingin 1991 groeide het aantal leden snel van 5 naar 15.
 
  Autocad tekening      
    Het grote schip vergde veel aandacht waarop besloten is het kleine bootje te slopen.

Bewaard hebben we het bedieningspaneel.

 
  De navigatie verlichting, stuurwiel en schroef.